Svar på Kommentar

Förlåt, jag är lite smått seg på att svara på endel komentarer, men hoppas det är okej ändå.


Svar:

Jag vill inte hålla på och fota massor då det inte är jag som äger stallet och jag har inte heller frågat om lov så stallet läger jag inte ut bilder på, men du kan ju rota runt lite i arkivet för att få en lite uppfattning av hur det ser ut,  däremot kan jag visa några bilder där lösdriften råkat komma med. Här ser vi då lösdriften utifrån hagens håll.


   
För att beskriva lösdriften lite, så sitter den ihop med stallet, vilket jag tycker är väldigt smidigt. Så man kan gå ut till hagen genom att öppna en dörr från stallet och gå via lösdriften och ut. Lösdriften är då ungefär lite mer än halva av "plåtbyggnaden" på bilden, i lösdriften är allt byggt av trä. Sedan sitter lösdriften även ihop men typ ett "vindskjul" eller vad vi skall kalla det. Det av trä längst till vänster på bilden.

"Vindskjulet" tycker jag är riktigt bra då de kan stå under tak men ändå vara "ute" och det är faktist vindskjulet som är populärast. Ävn positivt då det blir skugga under sommaren.

Det negativa med vår lösdrift är att den gärna kunde ha varit större, ( allt kan ju alltid ha fått varit större ;) ) men det som tyvärr då är en miss med vår lösdrift är att dörröppningen från lösdriften ut till vinskyddet är för litet! Det får bara plats en häst att gå ut, de kan inte gå ut två samtidigt, vilket leder till att en häst kan stänga in alla hästar i lösdriften om hon bestämmer sig för att stå mitt i dörröppningen. Vilket tyvärr brukar hända ganska ofta på vintern då vi har en bitch som vägrar flytta sig. Så en stor dörröppning eller två öppningar är nästan ett måste.

Sen gäller det ju att bygga vinskyddet så att det inte blåser rakt in, då är det ju ganska vädelöst.

Hoppas det hjälpt och att svaret inte kom för sent och lycka till med stall och lösdriftsrenoveringen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0