Ridit 2 hästar

Lycka till att orka läsa allt det här;)

Idag har det varit en jäkla massa som hänt i stallet men typ bara positiva saker.

1. Red Cinnamon på banan (vi tänkte köra på uttröttningsmetoden för att sen lasträna henne) problemet var bara att hon inte blev trött ;) Taggad var hon och var rädd för alla däck och bommar som låg längs långsidan i buskarna. Men hon var faktist riktigt superfin i större delarna av ridpasset, verkligen super. Så "vinglet" från igår var nog bara pga. regnet.

       
Ridbanan är bättre än någonsin, någon hade fixat den igen. Så den ser verkligen inte ut som på den här bilden längre. Härligt.

2. Transporttränade Cinnamon och vi fick på henne själv! Utan ponnyn! Wiiie!! Problemet var ju bara att JAG inte fick på henne, någon av gångerna. Bara stallägaren. Cinnamon hatar mig ;) Det gick faktist riktigt fort att få på henne idag även den första fången. Vi lastad på henne smällde upp luckan,gav henne lite godis tog ned luckan, ut och så på igen. Så höll vi på. Förutom när jag då skulle få på henne, då stod jag där i kanske 20-30 min, kanske längre. Sen kom stallägaren och efter ett tag fick hon på henne igen. Både hon och Mr M tror att det är min inställning som smittar av sig till henne. Maybe, maybe not. Jag vet inte, men det kan stämma.

3. Hovslagaren var där och skodde några hästar. Så jag bad honom kolla på Cinnamons sprickor i framhovarna som hon haft hela livet. Enligt den andra hovslagaren som skott henne sen hon var lite fölis. Men vår "vanliga" hovslagare sa att dte inte var några problem alls. Jag skulle bara fortsätta att alltid ha skor på henne, annars kanske de skulle kunna spricka. Men det var absolut inget jag skulle oroa mig över. Skönt. Annars så tyckte han att det var en riktigt fin häst fin kropp och fin bak och förmodligen en duktig hopphäst sa han. Enda nackdelen var att hon var sto enligt honom. Det är ju som att be om problem ;) OM man inte får de på sin sida sa han.

4. Tre hästar fick sina tänder kollade och raspade och allt vad de gjorde. Men den där "tandställningsgrejen" de sätter på hästarna ser ju sjukt läskig ut. Men alla de tre hästarna skötte sig super. Verkligen jätteduktiga, de brydde sig knappt. Det var en som rusade på huvudet lite mycket de andra bara stod där och skötte sig.

5. Red lilla B med L. Sjukt roligt var det. Snacka om att det var speed i den lilla ponnyn idag. Galet roligt. Annars har hon varit i en liten "down" period då hon verkligen inte haft nån framåtdrivining allt och varit väldigt seg och liksom otaggad. Men inte idag. Vi fick vänta in hästen som L red och han är 172. Vi red konditionsrundan. 2 varv travade första varvet och satan vad hon pinnade på jag satt bara och skrattade. Andra varvet körde vi galopp och juses vilken fart. Plus att det var rätt mörkt. Sjukt kul hade vi! Sen red vi lite på ett fält och sen begav vi oss hem igen.

6. Tänker förmodligen chansa på att åka på hoppträningen på torsdagen. L följer med. Stallägaren är hemma. Går allt skit åker vi hem och hämtar B. För dit lär vi ju komma iallafall. "peppar"peppar". Jag och stallägaren skall fortsätta träna imorrn. Jag fick även ett jättedulligt sms av Indies ägare som också skall på hoppträningen på torsdagen att hon har en häst med sig som är lättlastad. Så går hon hon inte på kanske vi kan få låna hennes och prova slänga på honom som "lockbete". Och hon skrev också att hon hjälper mig lasta och inte åker hem förän vi fått på Cinnamon. Supersnällt, hon vet inte vad hon gett sig in på ;)


       
Så nu får vi hoppast att allt går bra imorgon och att vi kommer iväg på torsdag, och hem!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Sv: Jo det står jättebra om lastning :)

2011-10-12 @ 07:09:10
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0