Mindre bra

Vaknade i dag av att mobilen ringde. Hade jobbat natt så kom hem vid 06.30 i morse, och lät halvt död när jag svarade. Typ

(Jag) "Mmmh hallå?.."
(F) Och sen Var det F "HEJ! VILL DU FÖLJA MED UT OCH RIDA VI ÄR I STALLET OCH SADLAR NU"
(Jag)"Mmmh, jag kommer..."
(F) "Du får nog skynda dig lite"
(Jag) "Mmmmh..Kommer.."
(F) "Vänta nu, SOVER du?"
(Jag) "Mmm"

Haha, men jag kom upp rätt snabbt och kom till stallet med en macka i handen efter kanske 15 min.
Det visade sig att A och L också var ute och skulle följa med och rida. Så tillslut kom vi ut och kännde oss som om det var ponnyridning när alla 4 hästar gick på ett led. Inte så ofta det är många som kommer ut och rider tillsammans. Oftast brukar vi vara runt 3st. Då brukar man hitta tider och dagar som passar. Men jättekul att rida ut många ibland.

A´s häst hade tuffat till sig igen när hon gått med grabbarna och bitchade mot Cinnamon, men annars gick det rätt bra. Cinnamon var taggad, men det var kul. Låg på ganska bra och gick superfint i slutet. Därmot ville hon inte lyssna klokt på bettet när vi låg sist och travade och galopperade. Hade det 2 delade. Annars gick det rätt bra. F hade lånat ett pelham av mig, det gick mindre bra på hennes häst.
_______________________________________________________________________________________________

Transportträning har vi ocså med idag. Jag och A. Eftersom Cinnamon gått på transporten 2ggr dierkt när B stått på och har åkt den typ 5 ggr efter förra ridlektionen så tänkte vi idag ta nästa steg och prova lasta henne utan ponnyn. Hon var typ inne men sen kastade hon sig bakåt, midre bra. Sen ställde hon sig halvägs inne i transporten och stod när med frambenen inne och bakbenen på rampen. Vet inte hur många gånger hon stannade där och där stod hon och halvsov.. En gång trodde jag att hon faktist skulle gå på. Jag skulle precis ducka under bomen då hon kastade sig ut igen. Så nära..

Jag tror vi höll på i 30-40 min. Sen började A få lite tidspress. Så vi lastade på B för att se vad som hände och då gick Cinnamon på med en gång! HMMM. Hon är definitivt inte rädd. Hon är bara envis. Men jag och stallägaren har nu gjort upp en plan på hur vi skall fortsätta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0