Lördag- Nästan avramling

Mötte upp A och L i stallet, pysslade och borstade hästarna läänge innan vi red ut på dem. Cinnamon kändes helt normal i både skritten, traven och galoppen! :D :D :D Vi tog en lugn runda och vädret var underbart, sol, vamt och vindstilla. Först red vi en sväng till dammen, Cinnamon var lite fjantig och blev "rädd" för saker hon aldrig brytt sig om förut bara för hon fått vila och var glad att komma ut. Annars så var Cinnamon sjukt fin och rida i dag, lyssnade super och inte stressad av att ligga långt efter de andra eller nåt, vilket egentligen var konstigt då hon var pigg.

Vi skrittade även en sväng i skogen, en ny väg som A hittat, tyvärr kan man bara skritta den, men, men. Efter skogen skulle vi trava på en åkerväg. Jag la mig sist, Cinnamon lyssnade och var fin, men sen började de andra galoppera och jag tänkte eftersom Cinnamon lyssnat så bra under ridturen så skulle hon säkert göra det nu med, så jag tog en galopp. Hon lyssnade i början, sen gick det fortare och fortare för att knappa in på de andra. När vi kom upp jämsides med L tänkte jag lägga mig i hennes tempo, men vad händer då? Hihi, Cinnamon får nåt ryck och blir typ överlycklig sparkar bakut och tar VÄRLDENS bocksprång och jag landar på hennes hals (Börjar ju typ bli en vana nu ;) )hänger där, börjar glida åt sidan (hon fortsätter att galoppera och försöker komma ifatt A) och tänker att "nu åker jag av". Så jag hänger där på halsen försöker hålla mig kvar och ropar åt A att stanna.

När vi kommer upp snett bakom A lyckas jag kasta mig upp i sadeln mitt i ett galoppsprång, A stannar jag fortsätter och får sen stopp på Cinnamon som var supertaggad och överlycklig.

Sen gillade jag A´s kommerntar "Du måste säga till tidigare om vi skall sakta av så att jag hinner stanna" haha, hon hade inte sett någonting av allt som hänt, lite roligt.

Sen vände jag tillbaka med Cinnamon så jag kunde trava lite och ta en klok galopp som avslut. Snacka om pigg häst jag hade då, vad hände liksom. Så Cinnamon är definitvt friskförklarad i benet.
    
Så pigg blev Cinnamon av att typ vila i en vecka, har ändå då försiktigt ridit henne en gång och longerat henne en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0