Longering

Stallägaren och jag har varit duktiga och kört hö idag. Som vi fått, helt gratis. Jättefins hö i småbalar. Men vi körde bara en hästransport full idag, och det är ännu mycket kvar. Intressant fakta ;)

Jag bestämde mig för att longera Cinnamon idag för att kolla att hon gick rent och så till imorrn efter hon kändes konstig i förrgår. Men det var inga problem. Däremot var hon väldigt otaggad. Eller något, verkligen ingen framåtbjudning alls, jag kunde knappt få henne i trav ungefär. Jätteseg. L kom som hade stallet ikväll och hon såg också hur seg Cinnamon var. Efter longeringen, som blev väldigt slapp var jag tvungen att ta febern på henne för att se om det var pga av det.  Men ingen feber som tur var. Hon var nog bara lite trött, eller hade en dålig dag.

Hon skötte sig jättebra på promenaden som vi hade som uppvärmning iallafall.

Efter longeringen pysslade jag om henne lite och tvättade bla svansen och flätade den. Så förhoppningsvis blev den lite mer ljusgul iallafall. Någon som har nåt tips på att få ljusa svansar ljusa igen? Cinnamons är gul längst ned och jag tror att den skall vara vit..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0