Långritt på Cinnamon

Till att börja med, tror ni att Cinnamon gick på transporten på morgonen? ööh nej. Men hade förmodligen gjortd et om vi hållit på några minuter till, men eftersom vi hade tidspress lastade vi ponnyn och sen åkte iväg. Det blev då som sagt 4st från vårt stall vi åkte sen vidare, ganska långt till Mix Ranch, där vi samlades inför gemensam ridning.
   
                                                                  MIX RANCH
Väl där var det EN transport där och VI var sena! men det slöt med att vi blev ca 20 ekipage! Rätt många tycker jag. Det var rätt många nya som var med för första gången bla 3 från vårt stall och några fler så de skulle hålla ett ganska lungt tempo så att de inte skulle skrämma iväg de nya. Men, lugnt tempo för distansryttare var lite hårdare än typ alla i stallet var beredda på. Både ponnyn och A var i chock flera timmar efter :D Haha.



Egentligen var tempot riktigt bra, det som jag tyckte var lite "dåligt" var att vi kunde haft mer intervall travning och mer avbrytningar till skritt. Till och med Cinnamon som liksom är vältränad var jag rädd att hon skulle få det jobbigt. Eller det jag var rädd för var att hon skulle få mjölksyra i benen, vi travade liksom konstant flera kilometer, så några fler skrittpauser i de där kilomertrarna så hade det varit perfekt!

Annars riktigt fint väder och fina skogsvägar, slöt me´d att vi kom ut till Lickershamn, superfint var det. Där bla Cinnamon kickade till min jobbarkompis unghäst, wupsii. Vi skulle ta en gruppbild och vi stod för nära varandra. Vet inte om den nosade på Cinnamon eller om hon bara fick ett utbrott men hur som så får det bli röd rosett i svansen nästa gång för säkerhetskull. Det var bara det att ligga brevid och ha någon annan okänd häst bakom gick bra, men hon bara hatade den där Tinkern och han hatade henne tillbaka kan jag ju bara säga, vi red två meter brevid varandra den vänder huvudet mot Cinnamon och hon får nåt ryck och bara hoppar till. 
                      


Men annars gick både ritten och det andra jättebra. Ägaren till Cinnamon sa att hon inte var jättevan att gå i stora grupper med andra hästar men det var inga problem alls idag! Hon ville inte dra fram till de andra eller var nervös eller upstressad eller något. Riktigt duktig för att vara första (?) gången. Så jag är jättenöjd med henne, fick även "beömm" att hon var så fin i kroppen. Jag som tycker att hennes mage gärna kunde få vara lite mindre och ha lite mer ryggmuskler ;)

Sammanfattningsvis var långritten väldigt mysig med superfina ridvägar och är helt klart nöjd med Cinnamon, tror vi red drygt 1,5 mil.
    
                                                 Vi som bangade ur och tog 1,5 milaren

EDIT: Vi träffade även Cinnamons halvsyster, en distanshäst. Hon såg typ ut som en renrasig arab, tyckte jag. Ett distanssto som var flugskimmel, det var även hon som red som "höll" lite i långritten vad jag förstod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0