Hopplektion 3

------Hopplektion 3------

Lite annourlunda lektion , vi bestämde sist att vi skulle börja med lite mer markarbete innan själva hoppningen, vilket jag tyckte var bra, det behövs. Vi fick träna lite ställningar och få dem att arbeta rätt osv. Tror vi höll på ganska länge faktist.


Det gick faktist inte sådär superbra på den här lektionen för mig, jag hade svårt att samla ihop Cinnamon, det var rätt låga hinder, vilket gör att det blir svårare att få Cinnamon att koncentrera sig och hon mest typ drar iväg. Har jag fått för mig iallafall.

Alltså jag vet egentligen inte riktigt vad som var fel, hon hade kanske en halvdålig dag, har precis börjat gå på lösdrift, jag var rätt trött, jobbat 10 timmars pass på jobbet, jag var inte riktigt koncentrerad, vilket kanske ledde till att det blev som det blev. Cinnamon ville inte lyssna när vi skulle hoppa hinderkombinationer. Hon drog och blev jättelång i formen, ville inte jobba ihop sig och ville inte lyssna. Hon drog iväg i traven när jag skulle öka till galopp och ramlad ur formen totalt. Jag fick som vanligt höra att jag "är för snäll mot henne" "måsta korta upp tyglarna mer, mer, mer" osv.


"ta tag, ta tag, ta tag"



Men som sagt, alla har dåliga dagar, och både jag och Cinnamon råkade ha det idag. Dock tyckte jag att det gick riktigt bra på att följa med i hoppen idag. Hon hoppade av precis när jag ville, det var nåt språng som blev sådär stort och högt.

Fick även höra av en man på läktaren, som visste vem jag var, hade såklart ingen aning vem han var, det är förresten så himla typiskt mig, jag kommer aldrig ihåg ansikten och namn, men jag tror att det var ridlärarens man, som var med och kollade på min första hoppträning också. Ööh.. ja, jag fick höra av honom att han tycker att jag rider fint, sitter rakt och fint (han är också insatt i hästar och grej, men kommmer inte ihåg hur, tror han berättade om det på första lektionen) och han tykte att det var roligt att se en så himla fin häst och hon var så lugn. Jag pratade med honom när jag hoppat av och gick runt med henne. Och att han tykte det var konstigt att hon inte ville gå på transporten när hon annars var så lugn. Han försökte även lura på mig att vara med i nån klubbhoppning i november-december. Jag har aldrig varit med i nån tävling, svinläskigt ju, men det hade varit riktigt kul, det jobbiga är ju att massor av folk tittar på ;) Men vi får väl se vad som händer, känner mig inte direkt redo...



Lastningen hem gick *pip* typ, hon ville inte gå på. Det slöt med att vi fick ta på Indies ägares häst och efter några gånger gick hon på. Så, nu  blir det träning, tränning, träning med transporten varje dag, igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0