Crazy

Red ut med L idag. Och hennes F var helt tossig idag. Han är den absolut lugnaste, lataste och snällaste häst jag någon sin träffat. En stor björn typ :) Han iallafall var helt tossig vilket kanske händer en gång vart tredje år? Jag är alltså seriös.

Han vägrade gå in på en gård där han gått kandke 100 ggr tidigare, han kastade sig, backade och struntade i vad som var bakom honom. Totalvägrade och studsade runt. Det kanske inte låter så ovanligt men med honom är det definitivt det! Så jag fick gå före med Cinnamon som såklart också då började trippa runt och spänna sig även om hon också gått där förut.


Sen när vi skulle trava höll dom också på att flamsa runt och Cinnamon travade som en pil framåt, typ swoooch. SÅ höll de på. Cinnamon var lite lugnare än L´s häst efter ett tag. Men tillslut fick vi rida in till en kohage som var tom och rida runt lite där. Cinnamon började typ med en gång och lyssna och var fin fort. Medans L fick kämpa för att hålla in sin häst. Jag tror jag aldrig under mina 3 år i stallet sett honom så. Då har jag ändå ridit honom i 1 år. Men tillslut fick hon lite ordning på honom med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0