Stallet

Transportträningen: Cinnamon gick på på första försöket idag igen! Backade på och av henne kanske 4 gånger. Dock vrålkastade hon sig av transporten varje gång. Mindre bra. Igår var hon ju jättedukig och gick försiktigt på och av transporten. Men, man kan ju inte få allt perfekt. Vi får hoppas att det går bättre imorgon, då är det ju hoppträning :D :D

Ridningen: Började med en promenad som uppvärmning sen ridbanan. Jobbade även idag med att försöka få henne hålla sig i form och inte dra iväg från skritten till traven. Det gick väl sådär hela passet, kunda ha gått bättre. Hade det tredelade bettet och hon lyssnade ändå rätt bra på det.

Annat: Var duktig och smörjde in lite träns och grimmor och sånt. Försökte mjuka upp den nya lädergrimman som jag köpt. (Kommer bild på den nångång) då hon ju drog sönder den förra. sen har jag även friserat Cinnamon lite. Klippte manen en aning kortare och jämnade till den.

Sen lyckades jag även med att fo loss hela stödhjulet på transporten?! Fråga mig inte hur men rätt som det var höl jag i ett handtag och hela stödhjulet låg i backan. Wups.
     


Kommentarer
Postat av: warnmark -Officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Haha jaa du. Bra fråga. Jag har aldrig varit i Globen så kan dessvärre inte svara på din fråga ;)

2011-11-02 @ 23:13:32
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0