Skritt tur

Jag hade egentligen tänkt jobba Cinnamon lite på ridbanan idag, men när jag väl sadlat och allt hade jag verkligen ingen lust alls. Så, istället fick det bli en skrittrunda i närheten av stallet då jag inte kunde bestämma mig om jag skulle rid på banan eller inte. Red bla. hem till mig och vände och runt till olika ställen. Jag avlutade hemme på stallplanen med att rida fram till olika saker som Cinnamon skulle nosa på, såna saker som kunde vara läskiga. Vi red till baksidav av stallet där vi nyligen tagit hem 50st stora plastklädda enilagebalar, men de var inga farliga tyckte hon. Däremot var ett  vitt traktordäck som låg på marken lite halvläskigt, men efter ett tag vågade hon gå fram och nosa på det. Andra saker vi gick fram till var bl.a. en vagn (till hästen), hättransporten, en traktorvagn och typ en stengrill. Tror sånt här kkan vara ganska nyttigt för hästarna ibland.

      

Jag kom även fram till att Cinnamon var delvis ganska osäker nör vi var ute och red och kom då på att jag nästan aldrig rider ut själv! Så det får det bli ändring på, så att hon blir lite säkrare på sig själv när vi är ute och rider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0