Sjuk

Och så har jag blivit sjuk. Jag har känt mig nere och trött på sista tiden, förmodligen för att jag varit påväg att bli sjuk. Jaja, skönt att att det bryter ut så att det kan bli bättre snart.

Lyckades ändå ta mig till stallet och rida iallafall en 30 minuter idag, trots att jag var helt slut efter ryktningen ;) Passade även på att tvätta Cinnamons svans så att den blev lite frächare.

Red ett kortare pass på ridbanan och tog det rätt lungt och körde lite bomövningar. Fick till riktigt fina galoppfattningar idag! Wiihu :D

L hade varit i stallet och lämnat lite grejer som hon köpt åt mig på Ullared, en ullpad som hon köpt och ett par benskydd som hon bytte åt mig.

Cinnamon i nya benskydd och ullpad, hon såg lite ut som en juktomte med rött och vittt lurv och den gigantiska tomtemagen (vi jobbar på att få bort den men det går sådär)

Jaja, kanske lite ponnyvarning med röda benskydd men tyckte det var rätt coolt! :D
Tyckte faktist att paden till och med hjälpte till vid ridningen, galoppen kändes helt annorlunda då sadeln inte låg "direkt" på ryggen, eller så var det jag som inbillde mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0