Not so good

Lastningen idag tog 30 minuter, mindre bra. Lastade på henne 2 gånger varav A som hade stallkväll la på bommen bakom henne sen stängde vi även luckan bak och hon fick stå i transporten ett tag och äta lite foder och bara stå där. Väl inne i transporten är det inga problem. Då står hon lugnt och snällt still utan att bli uppstressad.

L är bortrest och pappa ville inte följa med på hoppträning imorgon. Jag är väl lite tveksam, känns sådär lagom kul när jag i stort sett är säker på att det kommer bli problem med lastningen både där och hemma. Det finns inga genvägar heller att få på henne när vi väl skall hem från ridhuset. Att ta på en te.x. Indies ägares häst är helt onödigt då Cinnamon inte brydde sig sist. Men, men. Stallägaren tyckte jag skulle iväg och kunde kanske ställa upp, men istället kom A och sa att hon jättegärna vile följa med då hon aldrigt varit i det nybyggda ridhuset i Othem tidigare. Såå, så får det bli och jag har sagt att hon får förbereda sig på en lååång kväll, för det kommer inte att fungera att att få på henne med en gång. Jaja, envisa häst. Snart måste hon väl inse att jag INTE ger mig och att hon INTE slipper undan hur mycket hon än håller på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0