Lösdrift funderingar

Ridningen: Fick bli lite på ridbanan, fick ett ryck och drog bort båda stigbyglarna och lädrena. Min skänkel flyger typ alltid fram och då trampar jag ned hälen ännu mer och då får jag ont i fotleden. Så jag red helt utan stigbyglar idag. Rätt skönt faktist.

Transportträningen: Ca 5-10 minuter och jag tog på och av henne tre gånger. Men som jag nämnt tidigare har hon börjar kasta sig av. Så imorgon skall jag fråga om någon kan lägga på bommen bakom henne när hon gått på så att hon förstår att hon inte kan eller får göra så.

Och sen har jag seriöst börjat fundera på det här med lödrift. eller mer egentligen fri tillgång till ensilage. Alla hästarna i stallet går ju på lödrift alltså fri tillgång till att gå in i vinskjul och halvt in i stallet och går ute dygnet runt. Än så länge fungerar det för Cinnamon, det har ju inte direkt blivit för kallt ännu så att man kan se hur hon klarar det. Dessutom går alla hästarna på fri tillgång till ensilage. I början gick det rätt bra, sen fick ju Cinnamon vila då hon "typ" var halt, då blev hon lite tjockis. Nu har jag satt igång henne igen men magen vill inte försvinna. Alltså hennes mage ser ut som en gigantisk pilatesboll. Mindre bra. Så skall prata lite med stallägaeren vad hon tycker och OM vi skall dela av hagen eller inte, eller hur jag skall göra. Eller så skall jag ge det lite mer tid och se om det blir bättre, men jag är tveksam. Cinnamon har blicit tjockis helt enkelt och det är mindre bra. Nej, får prata lite med stalläagern som sagt och fundera  ett litet tag till....Men funderar skarptpå att dela av hagen och ev ha henne inne på nätterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0