Bästa sadeln att rida ut i?

Jag och en tjej på jobbet hade en disskussion för ett par dagar sedan om vilken sadel som är bäst att rida ut i. Och då är det mellan hopp och dressyrsadel vi diskuterade om. Dressyrsadeln för att man sitter djupt och har ett bra stöd i den, eller en hoppsadel för att man får mer rörlighet i den. Men eftersom jag inte har något av de, eller har ridit ut i dressyrsadel så vet jag inte. Så ni som har erfarenhet inom området;

Vilken sadel är bäst att rida ut i om ni får välja?

Hoppsadel                                                  VS                                    Dressyrsadel
                                                                                   


Kommentarer
Postat av: Matilda

Oj beror på vad man ska göra. Ska man jobba lite mer med muskler och så är dressyr. Men ska man ha skoj och kanske galoppera mycket i full fart är hopp för då kan man stå med korta läder..



Så beror på vad man göra ute =)

2011-11-10 @ 08:14:07
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson - märkes utrustning till salu

sv: jag säljer faktiskt inte för något företag utan har själv köpt in ett litet lager :)även påbörjat att starta eget men tar sin tid och kunde inte missa detta tillfället som kom.

2011-11-10 @ 08:16:05
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0