Hoppträning 5

------Avramling och lastning------

Lastningen hemma 20 minuter.

Hopplektionen, super pigg häst! Swosch sa det typ när vi skulle hoppa, hon var supertaggad i början och jag hade svårt att rida ihop henne vilket gjorde att hon fick ännu mer fart. Men när det blev lite högre hinder så blev hon mer koncentrerad och jag kunde rida ihop henne mer. Sen har jag också för första gången ramlat av Cinnamon! Första hästen någonsin jag ramlar av förrutom Indie!

Här ser man vilka språng hon tar ibland, vilket oftast beror på mig och att jag gör fel.

Vi skulle hoppa en oxer, vi kom för långt ifrån, allt blev fel och hon hoppade av en bra bit innan oxern vi skulle över, vilket resulterade i väldens språng och jag hamnade snett i landningen fastande med foten och typ halvt slängde mig av. Ouch. Landade med en rätt rejäl duns på ryggen och det var ryggen och huvudet som fick värsta smällen och vänsterfoten som jag lyckades böja på något sätt. Så för varje steg jag tog sen knakade min fot! Men det gick över efter ett par timmar. Annars gick det rätt bra. Det sjuka är att dte knappt känns nåt i kroppen idag, kanske aning stel men det känns mer som träningsvärk. Haha så det var lugnt.


Jag när jag ramlat av! Jag ser så liten ut, sitter typ i chock, Cinnamon traskar lugnt iväg, och mit ena chaps gick sönder och jag tappade ena skon! Haha!

Sen var det bara att hoppa upp igen och hoppa samma hinder igen fast lite lägre och i trav.

Lastningen hem. Skall vi inte ens prata om. Lektionen slöt 20.15 klockan 23.45 åkte vi ifrån ridhuset. My god vad vi hööll på och försökte få på henne. Cinnamon var typ inne halvägs engång men så halkade hon till i transporten och kastade sig av. Efter att jag och A hållit på i typ två och en halv timme så kom mamma och jag och A åkte hem till stallet. Jag lämnade av A så att hon kunde åka hem och hämtade lilla ponnyn i transporten och hämtade upp pappa och sen åkte vi tillbaka till ridhuset för att försöka att få på Cinnamon. När hon fick syn på ponnyn vaknade hon ur sin lilla bubbla och gick på på första försöket.

Seriöst vet jag inte om jag kommer klara av det här, jag vet inte om jag kommer att få Cinnamon lättlastad. Ingen häst har någonsin "vunnit" över mig och fått sin vilja igenom. Men jag är tveksam. Jag tror inte jag kan reda ut det här. Jag förstår inte vad problemet är. Ibland går hon på direkt  och ibland står vi där i 2 1/2 timme...

Nej jag vet inte...Jag vet inte hur länge till jag orkar dra fram trabsporten varje dag och stå där och försöka få på henne utan att få några större resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0