2

Dagens ridpass då. Jag började med en promenad med Cinnamon som lite uppvärmning.

Lite bilder från vår promenad idag:

   
 


Sen körde vi lite på ridbanan igen. La till lite fler bommar och körde lite bomövningar. Sen massor med övergånar och tempoväxlingar. Det enda som fungerade var galoppfattningarna som gick super. Annars så var jag och Cinnamon på två helt olika platser utan nån kommunikation alls. Ungefär så kändes det. Försökte avsluta när det gick någorlunda okej.

Som avslutning skrittade vi ut i nästan en halvtimme. Då tränade jag henne lite genom att gå fram och nosa på massor av olika saker. Hon förstår verkligen att det är det jag vänar på :) Här har vi lite grejer som hon fick nosa och peta på: 7 olika skopor till traktorer, en vagn med ved på, en jättestor grushög (som hon bl.a. var påväg uppför), massor av staplade plastbalar (vet ej vad det var i dom) med en pressening över och en stege på, en vägpinne, postlådor, ett traktordäck, en oljetunna,  och ensilagebalar. Vet inte om jag glömt något men hon tvekade inte på något av sakerna! 

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

SV; Ja den är lite fräsig faktiskt! Emellanåt undrar man om han verkligen är rödfux för han kan vara så jäkla mörk ibland. Manen har dock samma oranga färg alltid, hehe :p

Han är liten storhäst så mitt emellan blir det kan man säga :)

2011-11-15 @ 21:36:33
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0