10 sek

Transportträningen idag:

Typ 10 sekunder tog den. Alltså Cinnamon gick på med en gång! Så jäkla nice! Från 2 och 1/2 timme till 10 sekunder på en dag. Helt klart godkänt. Jag backade henne och gick på med henne 3 ggr och hon gick på direkt alla gångerna. Riktigt skönt. Så idag han jag även med ridning ;)

Ridningen:
Blev lite ridning på ridbanan, sjukt länge sen käns det som. Jobbade henne mycket i trav och skritt. Jag har ju då låtit henne "tagit tag" i tyglarna som ridläraren typ sa. När jag har jobbat ihop henne och gått över i trav har hon hela tiden dragit lite hela tiden så att hon fått för mycket tyglar och ramlat ur formen och blivit framtung. Så nu försöker hon göra så hela tiden och dra så att jag skall släppa. Eftersom jag alltid gjort det förut. Så nu skall jag vänja av henne med det igen så att jag får henne i bra form i traven också.
        
        Cinnamon igår men sin tjockis mage, nu skall jag ju börja rida henne ordentligt igen, men det verkar som,                      förhoppningsvis att det fungerar bra att gå på fri tillgång till mat. 

Wiiiie 10 sekunder.

Kommentarer
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Nu har vi uppe en tävling om det nya Classic double pannbandet från Hansbo. Kika in om du vill tävla!

2011-11-02 @ 12:41:34
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0