NY Utrustning






















Såhär kul kan man ha med en hjälm och en kamera när man är sjuk

Som ni förmodligen (hehe) sett så har jag införskaffat mig en ny hjälm. Det var faktist pappa som övertalade mig att lägga ut pengar på en "klok" hjälm. Min från Börjes var inte sådär jättebra. Den var allt för rund för mitt huvud och därmed för stor och jag fick ont i huvudet om jag spännde fast den så den skulle sitta. Valet stod då mellan en John Whitaker av charles owen och en Charles Owen wellington classic. Som ni sett så blev det en John Whitaker. Anledningen till det blev en JW var att vår risportbutik här på Gotland inte hade Chales Owen hjälmen och jag kunde inte testa den. Trots att jag faktist var nästan mer sugen på den ;)

Jag funderade faktist på att ta en tripp till Sandra i Sthlm och testa båda hjälmarna där men sen såg jag att butiken här på Gotland hade nedsatt pris på JW´n så det fick vara värt det. Jag sparade nästan 700 spänn om man nu kan säga så. Dessutom knep jag den sista i svart i min storlek. :D Wiie. Jag blev sponsrad med ett par 100 lappar av pappa då han verkligen ville att jag skulle köpa en klok hjälm.

Den är grymt skön men om den är värd pengarna vet jag inte riktigt. Jag får väl göra en utvärdering när jag använt den ett tag. Jag ser ut som jag har jättestort huvud i den, men det är det värt för den är så otroligt skön :D

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; a funderar på en sån :)

2011-05-02 @ 11:46:51
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Jessie

De är helt sjukt sköna de hjälmarna! Men jag och min kompis brukar skämta om att vi ser ut dom kantareller i dem, haha x)

2011-05-02 @ 12:52:28
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0