Tävlingen

Ja, jag ligger ju lite efter med allting den här veckan så NU hade jag tänkt berätta lite om elitlagshoppningen som jag var och tittade på i söndags ;)
För er som undrade om jag hittade det, ja, det gjorde jag. Efter jag kört fel påsammanlagt 5km och fått vända tre gånger. Ibland är Gotland allt för stort :( Väl framme hade de gjort enn riktigt fin bana och målat alla hinder, det till och med luktade färg.
Riktigt fina transporter och ponnysar fick vi se. Ganska konstigt att vita hästar var ganska vanligt. Men så kanske det är ibland. Endel ryttare var riktigt bra medans andra lite mindre kanske. Något jag förvånades över var hur hårt de faktiskt fick pressa hästarna och hur mycket de fick använda pisken. Det hade jag ingen aning om!
En annan sak jag regerade på var att det var så pass stor skillnad på storleken på D ponnyerna. Visst de måste gå under ett viss mått men endel var rikigt maxade medans andra väldigt mycket mindre. Lite orättvist kanske? Men det kan ju även vara en fördel att ha liten ponny.
Tyvärr gick det då inge vidare för Team Gotland :( dessto bättre gick det för Rosanna Zimdahls lag som vann allting, så grattis till henne och "hennes" lag. Men något som jag skämdes lite över var de dåliga priserna de fick, jag menar en hink med gotlänska delikatesser? Men jo de är med i en hästhopptävling och vinner sparris, mums? Nja så i deras hink fick de bland annat sparris, honung, senap och annat mindre intressant. Ibland tror jag att vi Gotlänningar tycker att vi är lite för exotiska med allt som har med Gotland att göra. Men, jag tror nog de blev gladare för vinsten än för priset ;)
Lite hinder från dagen..Är det okej att publicera bilder på deltagarna utan tillåtelse?..
Jag har tagit en hel del bilder och endel blev riktigt fina! Är ni sugna på att se dem? Jag själv funderar fortfarande på om det är okej att publicera bilder på människor som man inte känner och när man inte har deras tillåtelse... Vad tycker ni om det?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0