Ridtur

Det blev en ridtur med F idag, jag red och hon körde sin häst. Efter den skritturen blev det lite abrete på banan. Indie var inte så taggad på det. Eftersom F inte red på banan kände hon väl sig ensam och drogs helat tiden mot hörnet mot stallet där hennes häst var. Annars var hon allmänt ofokuserad och sne. Haha hon var verkligen se. Hon liksom travade på tvären och ville inte rära upp sig. Så det var jättesvårt att samla ihop henne och få henne gå fint. Mem lite arbete blev det och alla dagar kan ju inte vara perfekta.

Jag fick även upp A på Indie och hin fick prova på att skritta och trava stor häst ;) Egentligen har hon ju stor häst men hennes är så sjukt liten. Hennes lilla nätta trippande pålle var ju lite skillnad gämfört med indie som är sådär 20 cm högre. Men det fungerade bra iallafall. A brukar annars aldrig hoppa upp på någon annan häst och brukar alltid banga ur i sånta tilfäälen så jag fick beröm av att jag lyckades få upp henne ;)
 

Emma har förresten ringt till mig ett par gånger idag. Hon är ju på Ullared och shoppar hästsaker till mig :D Tyvärr hade dom inte en röd svettskrapa och bettet hoppade jag då jag inte var säker på storleken men förhoppningsvis kommer hon hem med lite andra grejer :D Skall bli spännande att se vad det blir hon sa att jag nästan fått en hel korg själv :D

Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Vilken fin header du har, ser ut som en riktigt stilig häst! Travare? :D <3

2011-05-08 @ 23:53:18
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0