Ridning

Efter "provridningsbesöket" åkte vi tillbaka till stallet. Fast bara jag och L sen red vi en sväng istället. E följde också med. Indie har ju inte gått på 4-5 dagar så trodde hon skulle vara superpigg men hon var riktigt fin, speciellt i början. Jag jobbade lite på att få henne i form och jobba med ryggen i traven i början och det fungerade ganska bra stundvis. Sen klättrade vi i en liten backe upp och ned, gjorde lite halter och travade sakta och satt ned i den.

När vi väl kom till dammen var hon helt ofokuserad och koncentrerade sig på allt annat. Men då hade jag även släppt alla testgrejer jag gjorde i början. Resten av ridturen red vi bara skogsmulleridning. Hon blev som sagt ganska ofokucerad i slutet men för att ha stått så länge var det kanske inte så konstigt att hon blev lite glad av att se lite andra omgivningar.

När vi red i kanten av en åker fick hon nåt ryck och bara kstade sig åt sidan rakt ut i åkern. Wups, ledsen för det käre bonde som äger åkern. Men jag vat inte vad hon såg som gjorde att hon kastade sig så. Jag tappade då båda stigbyglarna och flög fram över halsen på henne, men kvar var jag.

Sammanfattningsvis gick ridturen ganska bra men hon höll på och töntade sig lite och var "rädd" för vissa saker och stirrade och vägrade gå förbi grejer. Sen när blev hon mesig liksom? Det var nog bara överskottsenergi som fick henne att hålla på att tönta/busa lite.


E tog ett par bilder på mig och Indie innan vi red iväg, men dom bliev inge vidare och kommer inte visas upp här, haha. Istället blir det den här konstiga bilden jag tog när vi kom tillbaka efter ridturen. Sjukt konstig inställning som gör att det ser ut som natt. Men se vad sommarljus hon har blivit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0