Provridning

Min "hemliga" grej var att jag varit iväg p en provridning. Varför? För att jag tycker att det finns otroligt mycket att lära sig av att testa olika hästar och lära sig om provridningar osv. Hästen jag skulle provrida var ett svanskt halvblod som de ville låna ut på foder, hon stod även nu hos en fodervärd. Men uppgifterna som jag fått av F (det var hennes kompis häst) var inte samma som fodervärdarna sa. Så vad hon fått endel saker ifrån har jag ingen aning om.

Men när vi kommiit fram, (efter att ha frågat en bonde efter vägen) och tittat på hästen och pratat med fodervärdarna bestämde vi faktist oss att inte ens provrida. Det var inte en sån häst jag letat efter, om jag nu letar efter en. Den skall isåfall vara välutbildad så jag kan få lära mig utav den och inte tvärt om. Visst var den här damen rätt så välutbildad men inte tillräckligt. Dessutom fanns det andra saker som behövdes jobba på som vägde över så pass att jag inte ens provred. Visst kunde jag ha skuttat upp på henne endå, men det känndes lite onödigt. Jag hade hört att hon skulle vara ganska ung men det visade sig att hon var 20 år så, inte direkt vad jag förväntat mig. Dessutom lastningsproblem och andra grejer. Så det slöt som det slöt. Dock såg hon ut att vara fin för sin ålder och otroligt söt var hon, men med en lite för stor mage ;) Så vi for hem igen utan att ens ha suttit på hästen. Kanske lite elakt men det är ju som det är. Känndes inte så värt att lägga ned så mycket energi på en häst i den åldern. Då (jag tycker) Indie verkar mycket bättre än henne enligt den informationen jag fick.

Bara onödigt att byta till en häst med mer problem bara för att det är ett svenskt halvblod och inte en travare. Då håller jag mig hellre till fina Indie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0