Ponnyridning

Det blev trots allt en ridtur för mig igår! Men inte på Indie då förståss. Jag lånade stallägarens ponny och red med F och L. Så det var att helt sadla om till western. Innan jag skaffade Indie red jag stallägarens häst ganska ofta och under hela hennes graviditet (från den tiden då hon inte kunde rida längre) så red jag hennes ponny minst en gång i veckan men oftast blev det minst 3 gånger i veckan. Under den periden red jag även M´s häst. Så jag hoppade från D ponny till 172 häst i stort sett varannan dag. Även innan stallägaren var gravid red jag hennes lilla isabellfägade ponny.

Ridturen gick bra. Men det var helt sjukt vad länge sedan jag ridit hennes ponny. Det var ju galet vad när marken man satt! Det är också en ganska lugn och stabil häst så vi fick trippa på bakom de andra. Det kändes som att sitta på en liten leksak och man gungade fram och tillbaka. Smart som jag var råkade jag tappa den ena tygeln när jag höll på med något medans jag red. det resulterade i att hästen trampade sönder den! Det var såna delade westerntyglar som egentligen är två stycken. Rackarn, rackarns. Av alla gånger under de åren som jag ridit hennes ponny så lyckas jag just den här gången förstöra något. Den går att laga, det var skruven som håller ihop tygeln som ploppade loss, men även en dekormetall grej som vi inte kunde hitta. Attans. Men stallägaren sa att det inte gjorde något men skall ändå självklart försöka laga den!

Typ såna här tyglar var det som jag förstörde igår

Jag och L lämnade F som red hem och skulle jobba lite på ridbanan med sin pålle och vi tog ett extra varv och jag fick galoppera lite :D Härligt det var med en häst som hellre vill galoppera än trava. Jag provade båda galopperna och det fungerade fint. Lite tråkigt att hon är ganska tungalopperad bara. Men lägger man sig bakom någon annan brukar hon få lite fart. Härligt var det iallafall även om det inte gick så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0