Ny häst?

******* försöker lura på mig en ny foderhäst, haha. Nej men det är faktist riktigt seriöst. En svenskhalvblods vallack. Väldigt välutbildad i både hoppning och dressyr men mest i hoppning om jag förstått det rätt. Men han har däremot inte varit så jättemycket tävlad. Men det är en sak som jag ser negativt. Åldern, det är en herre på 19år vilket jag anser är mycket.

Visst hade det varit superkul att få lära sig rida "klokt" eller lite mer avanserad ridning så att hästen utveckar ryttaren och inte tvärtom som det är nu. Det hade ju även varit jättenyttigt att liksom få ett sorts bevis på att man gör alla grejer rätt och därmed i framtiden kan utveckla en häst på rätt sätt. Så man vet att man lär hästen hjälperna rätt osv. Meen, det blir nog inget av med den hästen faktist. Lite för gammal tycker jag. Visst provrida är aldrig något jag tackar nej till. Skulle faktist iväg och provrida hästen då jag anser att man skall ta alla chanser man får att lära sig mer, prova andra hästar och få mer erfarenhet. Jag skulle egentligen faktist provrida den, men det är sjukt mycket nu både för mig och de som skulle med så det har inte blivit något med det.

Kanske är jag osmart eller blåst men jag håller mig till fina Indie. Iallafall i det här valet. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0