Ny hage

Vi skall nu fixa en ny hage då den som vi lånat tidigare är dåligt med gräs i och ägarna skall förmodligen använda den. Men vi har lyckats fått tag i en ny gräsplätt tyvärr inte så stor så hästarna får gå där i omgångar. Vi skall ha den som en liten övergångs hage innan vi släpper ut dom i den gigantiska sommarhagen. Så dom kan vänja sig och sånt.

Så idag när jag kom hem från jobbet var det direkt iväg och börja banka ned stolpar. De andra hade kommit ganska långt innan jag kom. Marken var stenhård och i stort sett omöjlig att få ned en stolpe i. Sjukt jobbigt.:( Jag lyckades till och med banka sönder en slägga! Den sprack i skaftet. Vi blev tyvärr inte klara med hagen men snart så. Lär behöva använda traktorn för att få ned stolparna, haha nu kännder jag mig verkligen som en lantis eller bonde!

Ikväll skall jag ned en snabbis till stallet F och L skall rida, men stackars jag kan ju inte då Indiana bara har tre skor och jag vill inte att hennes hov skall flisa sönder sig. Så jag får hålla ut till imorgon.


Skönt att vintern är över!


Kommentarer
Postat av: Elina Mellberg

sv; jag skulle kunna ta alla om det är okej? Jadå, det får du. :)

2011-05-19 @ 07:56:43
URL: http://ponilovers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0