Lurerier och hästannonser

Tja, som man typ sa förr i tiden "Lita aldrig på en hästhandlare" hänger faktist ihop lite med verkligheten. Jag har ju aldrig varken köpt eller tagit kontakt och fått en häst via en hästannons men jag vet att det kan ligga lurerier bakom dem.

Även om jag varken köpt eller provridit en häst som varit ute på annons så är jag ändå en stammis på både Hästnet och blocket med inriktning hästar försåss ;) Jag älskar att kolla på annonser och drömma mig bor och försöka "hitta" en häst som jag tror skulle passa mig. Med den erfarenheten kan jag säga att det är många bilder på samma häst och samma annons som förnyats och legat på annons i flera år och trots det har hästen inte blivit äldre för varje år som gått. Jag har alltså sett samma häst på annons med olika bilder som varit evigt 7år i tre år nu. Så lurerier finns det defenetivt.

Jag tycker att man borde införa på något sett ett "skydd" som kan stoppa lurerier. Det är ju faktiskt hemskt för de som faktist går på annonserna ohc köper eller betalar hästen och får det som inte utlovats eller inte får någon häst över huvudtaget. Så när man kollar hästannonser skall man alltid granska dem kritidkt tycker jag och tänka på allt som faktist inte  står i texten, som vad undanhåller dem och vad står det egentligen mellan raderna och varför är de så tysta och berättar så lite om hästen. Så tänk på att ta det lungt och granska kritiskt på annonser.


Tänkte att jag även kan passa på att förklara hur jag kommer över att dregla över en häst som jag hittat på annons som jag tycker verkar passa mig och är prisvärd. Jag tänker då att; När det är dags för mig att hitta min häst så kommer det kanske finnas en bättre, finare häst med bättre gångarter osv än den här hästen jag hittat just nu.
Det är mitt tips på hur man kan tänka för att känna sig bättre :)



När vi ändå då är inne på annonser kan jag tillägga att jag hittat min "drömhäst" :O <3 Helt sjukt, känner värsta dragningskraften till den och känner att den passat perfekt! Har gått runt och tänkt på den i en vecka snart, haha. Dessutom kollat youtubeklippen på den varje dag. Jag vet, ibland är jag allt bra konstig. Men kan helt enkelt inte släppa den. Tror det är ödet alltså. Meen.....vad är ödet?...finns ödet?..hur kan vi i vårt samhälle förklara och påverka ödet..? (Jag har läst alldeles för mycket filosofi)

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0