Kan man?

Jag är ännu förälskad i min drömhäst, diskuterar med mina föräldrar och försöker på något sätt luska ut hur jag kan ha råd och få allt fungera så jag kan köpa min drömhäst. Men det är ett stort gapande hål i framtiden som förstör allt! Jag vet inte vad jag skall göra om 4-5 månader. Eller jag vet egentligen, jag skall söka jobb, som bara den. På så sett kan jag då få in pengar, men som många vet är det svårt att hitta ett jobb och behålla det som nyblivien student, speciellt på Gotland (?) Jag kan även tänka mig att jobba på fastlandet.

Men då kommer nästa problem, att ha häst på fastlandet är otroligt dyrt. Sjukt. Om man jämför med vad jag har nu. Men det är egentligen ett senare problem.

Det STORA problemet är ju VAD JAG SKALL PLUGGA VIDARE TILL...För någon gång skall man ju faktist göra det också. Egentligen vill jag bara bli färdigutbildad så fort som möjligt, jag vill inte börja plugga när jag är trettio. Jag vill veta vad jag är ute efter att bli NU. Jag kan tänka mig att jobba ett max två år och sedan vill jag utbilda mig och det är där ett av problemen ligger. Har no clue av vad jag vill bli...



Nästa problem då, NÄR jag väl drar iväg för att plugga vidare lär jag förmodligen inte ha råd att ha häst med mig på fastlandet även om jag tar extra jobb. Så vad har man då för valmöjligheter? Eventuellt ta med den och skaffa medryttare, men livet som student är ju hårt och häst uppå det kommer ju bli ännu tuffare för plånboken. Så jag skulle ju kunna "hyra ut" hästen vilket jjag förmodligen inte kommer kunna då jag blivit för fäst vid den. Ett annat alternativ är att jag skulle kunna lämna den kvar här hemma, i stallet jag har Indie nu och höra med F om hon kan tänka sig rida/bli fodervärd under ett par år. (Haha, kul att hon inte vet om min lilla plan ;) ) Men även det kommer bli tufft att lämna den.

Så nu frågar jag er som pluggar/är utgångna studenter hur får ni allt att fungera? Har ni några råd och tips? Eller är det helt enkelt oerhört onödigt och dumt att skaffa häst vid just den här tidpunkten?

Jag är helt säker på att den här hästen är min själsfrände och kan absolut INTE släppa tankarna kring den. Har aldrig tidigare ens varit i närheten av att ha en sån crush/känsla av den verkligen är perfekt för mig! Den är alltså...bara.. en once in a lifetime chans känns det som. Och jag känner verkligen det!!

Nu på gymnasiet har jag även läst ekonomilinjen och vet vad som gäller när det handlar om ekonomi och vill absolut inte göra något dumt, men går det att få allting att stämma?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sv; Jag var tvärr bara med i första klassen så då missade du nog mig :(!

2011-05-19 @ 22:17:14
URL: http://ponnyryttaren.webblogg.se/
Postat av: Anneli Johansson - Tävla om Kanon "kitt" från ryttargarden hos mig!!

visst,

jag har ett heltids jobb så där får jag in pengar till mina hästar. men jah har också eget stall så då blir det något billigare än att ha dom inackorderade som jag hade förr.



tidigare när jag pluggade hade jag en häst och då hade ja snälla föräldrar som hjälpte till kan ja säga.



man får prioritera när man har häst vad mans ka lägga pengar på, skulle jag vilja säga

2011-05-20 @ 09:38:05
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0