Hovis igår

Helt sjukt vad rädd jag blev igår, trodde att Indie var halt! Precis innan hovslagaren kom skulle jag kratsa hennes hovar och en jättestor hovbit var borta från henes hov. Det var liksom en stor bit som bara försvunnit från ena kanten. snacka om att jag blev rädd, hoven hade varit hel kvällen innan och jag hade inte sett någon spricka ens. Det var såklart den hoven som inte hade någon sko.

Som tur var lugnade hovslagaren ned mig när han kom och sa att det inte var några problem alls. Så jag kunde andas ut. Hon var inte halt heller och belsatningen skulle bli bra med hjälp av skon. 

Men ändå, sjukt konstigt att det bara fattades en bit från hennes hov. Usch.

Något jag gått och funderat på ett tag nu är om jag skall börja olja in hennes hovar nu då dom börjar bli riktigt torra. Men jag har väntat med det för jag tänkte fråga hovis om råd. Precis som jag tyckte han att jag kunde göra det. Så imorgon hade jag tänkt göra det om vi har någon olja i stallet. Annars får jag skaffa det själv, var riktigt nära på att göra det idag faktist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0