Hästtäcketvättning= Översvämmning

Haha, sjuk dag idag! För det första är jag egentligen sjuk, femer/förkylning m.m. och har varit det ett par dagar nu. Trots det var jag tvungen att åka till skolan, skulle prata med en lärare och det var riktigt viktigt. Så när jag väl slutat så var jag HELT slut. Då skulle jag och farmor tvätta hästtäcken.

Jag har då aldrig gjort det tidigare, ny tvättmaskin och farmor visste inte hur man gjorde. Så det resulterade i kaos. För det första kom jag försent då jag skulle köpa tvättmedel och hittade då flytande hästtäckstvättmedel eller vad det nu hette. Där stod det hur mycket man skulle ha och anvisninger så den fick det bli.


Men sen hade jag ju ingen aning om program, vilket program man skulle tvätta i. Så till varje täcke blev det ett nytt program. Hah :) Första regntäcket blev inte rent...Nästa vinteräcke vi tvättade fick vi med en sjö med vatten ut när vi tog ut det. wupsi. (Inte det heller blev rent)  Sen det sista vintertäcket blev inte heller rent (förvånande?) och då märkte vi även att det var ett stört vitt fluffigt moln bakom tvättmaskinen. Det var tydligen skum. Hoppsan.

Sammanlagt skulle en knappt en fjärdedel av tvättmedlet vara slut efter tre tvättade täcken men burken var visst halvtom när vi var klara, kanske därav molnet med skum bakom tvättmaskinen?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0