Dagens ridpass

Det blev en kort lugn tur idag. Är ännu inte frisk och ville även se hur mina fotleder klarade av ridningen och dessutom har F otroligt ont i ryggen stackarn, tänk att ha ont varje gång hästen tar ett steg :( Men ut kom vi iallafall. Indie var riktigt taggad men på ett bra sätt. Däremot var hon jättemesig och var tvungen att spänna sig och stirra på varje konstig grej hon såg däribland en pinne, en stor sten, postlåda m.m. Men när vi skulle in i en kohage och var tvungen att gå förbi en jättestor traktor med någon grej på släp och gå brevid den ca 1 meter var det inga problem. Den räknades tydligen inte som farlig ;)

Väl inne i kohagen så provade jag att trava lite. Fotlederna kändes helt okej (YES!) och Indie var faktiskt riktigt duktig! Hon var inte alls stissig och stressad uttan mest bara taggad. Vilket var superkul. Hon var otroligt känslig för hjälperna/skänklarna och jag kunde trava henne i serpentiner och voltar och vända med endast dom och ha en bra kontakt med tyglarna. Jätteroligt. Jag tror hon var riktigt glad att få komma ut igen.  Så hon skötte sig super och det var väl tur, vet inte om jag hade orkat att bråka med henne idag.

Jag pysslade lite extra i stallet efter ridturen och flätade Indiea man bland annat. Jag och F har även lyckats fixa en mindre extra hage. Eller rättare sagt en fin gräsplätt som skall bli en extra hage. Våra kära grannar tyckte det var okej att låna ut sin mark till oss i sommar. Så nu skall stängsel och tråd införskaffas :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0