Dagens ridpass

Det blev en ganska lugn uteritt idag tillsammans med stallägaren. Jag fick förresten även reda på att hennes ponny är en c-ponny, hade jag ingen aning om!

Indie har ju inte blivit riden nu på ett tag då hon saknat en sko så idag var hon överlycklig av att få komma ut och hade massor av energi. Som hon inte riktigt använde på det sättet jag ville ;) Istället var hon helfokuserad på alla andra saker än mig, hon tittade på ALLT. Hon var även "rädd" för allt. Jätteroligt tyckte hon. Men hon höll faktist på och fjantade sig och ville inte gå först på endel ställen osv.. Men annars fungerade det hyfsat för att ha en pigg häst. Hon var riktigt fin i traven i början och det gick att sitta ned i den. När vi travade på sista stället var hon dock övertaggad och det blev travartrav med huvudet uppe i skyn.

Jag hittade även liite gammal hovolja i stallet så jag tog det sista och oljade in hennes hovar. Hoppas de kommer bli bättre! Stallägaren hade även hovfett men vad är egentligen skillnaden mellan hovfett och hovolja? Visst jag ser skillnaden på konsistensen, men de är väl till för samma ändamål? Så vad är bäst och vad rekomnnederar ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0