Inköpt

Der här fick följa med mig hem i torsdags :)



Ett par gummiboots, eftersom jag inte äger några transportskydd än och Indie har guldskor vilket betyder två broddar längst fram på bakskorna har jag de här i transporten så att hon inte trampar på sig. Men snart blir de förhoppningsvi´s utbytta mot ett par transportskydd.


De här var väl ett av "kapen" vi gjorde då dom i orginalpris kostade 135 och det var halva priset på dem, sen kom vi även fram till att vi fick dom för lite mindre än halva priset! Nice. Enda problemet är att de är storlek M-L och lilla Inide är ju ganska stor och behöver L så vi får hoppas på att de passar! Har vi ännu mer tur så hjälper dem så att hon inte slår emot sig men jag är lite tveksam faktist. Men det lär vi väl få se på måndag.


Även Horze och Mountainhorse sommarkataloger fick föja med hem

Det blev även en Catago lädergrimma! Pappa betalade faktist grimman, (som jag annars inte köpt) och han betalade även globus bootsen, förmodligen för att jag inte kunde bästamma mig mellan de och de andra bootsen och han ville där ifrån ;) . Men jag blev jätteglad vekligen! Annars betalar jag allting själv till Indie så som; Stallhyra, hovslagare, skor, veterinär, utrustnning och horseballektioner. Det han betalar är faktist dressyrlektionerna men annars ingenting. Så jag sköter även allting själv. Jag hade planerat att köpa en lädergrimma dp man egentligen skall ha det när man har hästen i transporten då det är en säkerhetsgrej. Jag vet, jag är verkligen ett säkerhetsfreak! 

Men på Agrias hemsida tipsar de om att man skall ha lädergrimma i transporten och den faktan kommer egentligen ifrån Svenska ridsportförbundet och tips till alla som åker mycket transport med hästen finns HÄR!

Jag har även för mig att endel försäkringar inte gäller om något händer hästen så att den skadar sig i transporten och hästen inte har lädergrimma. Jag har för mig att jag läst det på en pålitlig källa mem kommer inte ihåg vart. men jag tror att det i vissa fall kan vara så.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker det är lite intressant det där med lädergrimmor och att man 'ska' använda de i transporten, jag har aldrig någonsin varit med om att en lädergrimma har gått sönder medans en nylongrimma går sönder väldigt lätt.

2011-03-20 @ 15:10:36
URL: http://Hannaforsberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0