Typiskt

Det är ju så otroligt typiskt. Det första jag gjorde när jag kom till stallet idag var att gå in till stallägaren och höra om hon var hemma nästa vecka då jag tänkt ta ut hovslagaren. Trots att han sa att han inte behövde komma förren om två veckar. Men det behövs verkligen nu. Sen när jag gick ut till stallet för att göra kvällen så lyckades hon dra/snubbla i stallgången och sen var hela skon dragen snett bakåt och halva var lös. Men den var inte tillräckligt lös för att jag skulle lyckas dra bort den. Den satt stenhårt på ena sidan. Så typiskt. Men jag skyndade mig hem och ringde hovslagaren och lyckades få tag i honom. Han kommer redan tidigt i morgon bitti! Härligt! Annars hade vi fått dra bort den på nått sätt. Då kan jag även rida imorgon och förhoppningsvis åka på horseball på fredag.

En vääldigt gammal bild på Indie från de första veckorna efter att vi hämtat henne

Så imorgon skall jag upp tidigt och var även tvungen att gå upp tidigt i morse. Det är helt enkelt inte meningen att jag skall ha sovmorgon... Jag som är så rackarns trött. Men har man häst så får man väl skylla sig själv ;)


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

sv: jo det kan jag göra :)

har funderat på om man ska ta lite kort på schabraken innan faktiskt :) får bli i helgen

2011-03-24 @ 08:25:58
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0