The Bitch

Idag blev jag så sjukt riktigt förbannad på bitchen i stallet. Hon som går under smeknamnet bitchen är ett svart sto på ca 150cm som alltid bossar omkring alla andra hästar, och stänger gärna in dem i lösdriften så att de inte kommer ut. Ibland kan det vara så att hon står för dörren och de andra fem står inne i lösdriften och kommer inte ut. Så det gäller att vara smart när man skall släppa ut och in hästarna. Det jobbiga är att man får välja mellan att låta henne hugga efter varje häst två gånger per kväll om man släpper in henne först och släpper ut henne sist eller att hon stänger in dem i lösdriften. Ibland fungerar det givetvis genom att ta in dem i omgångar och de inte står utanför lösdriften och väntar, det är den jag brukar köra på. Men idag gick hon iallafall för långt! Efter ridturen idag skulle jag som vanligt släppa ut Indie då hon var färdig för kvällen, så jag tänkte passa på att skynda mig att släppa ut henne innan de två andra hästarna skulle komma. När jag släpper ut hästarna ifrån stallet går dom genom lösdriften och även en "utelösdrift". Ingen häst var inom synhåll så jag försökte skynda mig att släppa ut henne men såklart kom den svidiga hästen travande och ställde sig i lösdriften, jag höll undan henne och släppte Indie men då var en annan häst påväg in genom dörren och där får det bara plats en häst i taget. "Bitchen" dök på Indie och högg som försökte komma ut men det gick inte då en häst redan stod där. Indie försökte smita undan den huggande hösten och hoppade typ in mot väggen och snubblade till och ramlade eller gick ned på knä och fastnade på nått sätt med ena hoven mot väggen och den dumma rackarns Bitchen fortsatte att hacka på henne. När Indie väl kom upp kom hän öven ut då jag förbannad schasade iväg de andra hästarna. Blir så jäkla arg på Bitchen som alltid skall bita alla när dom här påväg in (hon står i boxen närmast dörren). Att hon aldrig kan ge sig. Förbannad gick jag ut och försetällde mig ett stort djupt sår på Indies ben med rinnande blod och det värsta jag kunde komma på. Mem som tur var såg jag ingenting inte ens ett sår, jag gick och kollade flera varv på hennes ben för jag var säger på att det skulle vara jack eller blod någonstanns men tack och lov hittade jag inget. Indie reaferade inte heller på något ben men jag får kolla imorgon ännu nogrannare och se om hon är svullen eller något. Gaah, jag kan ju säga att "Bitchen" sjunkit långt ned på min lista nu och att hon inte ligger så bra till hos mig. Att hon aldrig kan sluta vara så sur på de andra hästarna. Det hemska var ju att jag blev så sjukt rädd att Indie skadat sig för jag var verkligen 100% säker på det. Men ibland skall man ha lite tur med sig.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Underbar bild =D



SV: TAck =)

2011-03-16 @ 22:08:24
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0