Student ångest

Känner verkligen av studentångesten nu. Eller den s.k. "Vad skall jag göra i höst" ångesten. Många av mina kompisar har det redan färdigplanerat och resor beställda, nästan iallafall. Förmodligen kommer tre av mina kompisar åka till London och jobba som aupairer, men jag känner att det är inte något för mig. Tycker inte om att vara barnvakt sådär jättemycket. Visst jag kan tänka mig att vara det, men inte varje dag!

Något som jag bestämt och vet är att jag inte skall plugga vidare i höst, jag är otroligt skoltrött och behöver göra något annat. Min kusin var efter studenten på Irland och var au pair/ hästskötare/groom men jag vill inte vara au pair och endast hästskötare säger alla är otroligt tufft och tunkt jobb. Vet inte om jag skulle klara av det. Jag är inte direkt så stark när det gäller att bära vatten osv. Men själva tanken lockar mig men är rädd att jag skall vara för klen. Därför hade det varit roligt att prova på ett sånt jobb men här i Sverige. Men, jag vet inte om det direkt finns några? :S


Jag vill verkligen ha hösten eller något förberett, jag vill veta vad som kommer hända, jag vill veta vad jag kommer att göra. Jag är inte en sån som klarar av att sitta hemma och gör ingenting, inte mer än en vecka iallafall. Sedan jag var 16år har jag jobbat hela sommarlovet och lämnat en eller två veckor i slutet och haft "sommarlov" efter de tre första dagarna har jag börjat gått runt och tjata på mamma och pappa att jag inte har något att göra och varit helt rastlös. Så jag kommer ju inte klara av att inte jobba eller något! Jag har sån jäkla panik är rädd för att jag bara skall bli sittandes hemma helt arbetslös!

Så jag går runt nu i typ stress och funderar och funderar på vad jag skall göra och vad jag vill få fram under mitt kommande år utan skolan. Vill jag pröva på olika jobb jag kan tänka mig att utbilda mig till (hö,hö för det är ju så lätt att få praktisera på just dem också) eller skall jag bara jobba för jobbandets skull, eller kan jag ens få ett jobb?. Panik, panik säger jag bara.

Någon som känt den här ångesten? Vad gjorde ni efter gymnasiet? :O

Vet inte riktigt vad det här hade med hästar att göra? Kanske att jag inte har en aning om vad som kommer att hända med mig eller Indie i höst? Ångest och panik. Suck.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv; ja det är inte alltid jättehärligt när han har rullat sej på det lerigaste stället i hagen..

han är en islandshäst :)

2011-03-21 @ 07:16:58
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Emmie

Det finns ju huuuuur mycket hästskötarjobb som helst i sverige!

2011-03-21 @ 18:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0