RIDPASS

Ja, då är jag hemma igen. Nu får jag börja berätta om ridpasset med Indie. Det blev lite arbete på banan+ lite ridning ute.

Jag vet inte vad det är som hänt men Inide vill liksom inte sammarbeta längre. (Inne i en test period igen?) Vi travade och jobbade lite med bommar idag vilket gick bra men hon ville inte lyssna på halt! Inte ens från skritt, så tillslut fick jag hoppa av och göra lite övningar på det. Sedan hoppade jag upp igen och hon lyssnade bättre.

Jag tänkte även prova på lite galoppfattningar vilket hon inte riktigt var så sugen på. Hon fattade galopp tog tre språng sen typ  stannade hon, helt och hållet. Så det rabetade vi lite med och det gick inte sådär jättebra. Det var inte heller till en fördel att stallägaren hade besök och deras hund var väldigt intresserad av oss och stod brevid och skällde hela tiden och spran även in på banan två gånger.

Det stod även ett litet hinder på banan som jag bara var tvungen att testa vilet gick galant! Men nästa gång vi skulle ta det vägrade hon, sedan vägrade hon hela tiden på det vilket håll jag än kom ifrån. Så tillslut fich jag hoppa av igen oc sänka det till typ 20 cm och hon vägrade trava över bommen, men att skritta över det gick bra (till slut), men trava vägrade hon. Jag blir lite smått galen, jag vet inte vad jag skall göra och det bara går inte. Hon vill inte sammarbeta med mig.

Som avslutning på passet skrittade jag av ute och vi red en liten bit, vilket var härligt då vädret var så jäkla härligt. Våren är verkligen här!

Jag stod och ryktade i en timme innan jag red och ändå fick jag henne bara så här ren...



...och vad gör hon sen tror ni? När jag släpper ut henne igen..


Tack Indie!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0