OK


Har kommit hem ifrån longerträningen med Indie och den gick helt okej. Det gick inte jättebra men inte heller jättedåligt. Så den gick okej. :) Jag tog även steget och provade få henne att trava i två varv i båda varven och det gick galant! Så mina framtidsplaner inom longerträningen är att träna,träna, träna henne med longergjorden och slutligen ta det stora klivet och prova med longerlina endast. Men dit är det ännu en bit kvar. Mitt mål är att vi skall prova longerlina på ridbanan när all snö, is och vatten försvunnit därifrån. Så det lär ju ta ett tag.

Jag vill att Indie skall förstå vad jag vill att hon skall göra så att hon vet vad det är jag begär av henne när jag provar longerlinan. Så det inte blir som de flesta gånger vi provat med linan, att hon inte förstår att hon skall gå runt mig utan kommer in till mig stannar och tittar. Så jag skall försöka hålla igång longerträningen och fortsätta jobba på den.

Kommentarer
Postat av: emilia

SV; Jaa ellerhur! blir så imponerad över hur han lyckas göra det! blir dock väldigt inspierad på att köpa en mustang! haha :D

2011-03-04 @ 02:25:56
URL: http://dressyrryttaren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0