M´s Häst

Ja. då får jag väl ta och berätta om M´s häst igår och hur det ridpasset gick.
Det blev en uteritt runt en damm, (tror det är 2-3 kilometer runt den) jag skulle rida ett varv först och sedan "varva" de andra och ta en galopp mot slutet. Men när vi kommit halva varvet inser han att han är ensam. Så han springer och gnäggar och ropar på de andra, lilla hästen då. Han var lite stark i vissa lägen men det gick bra och mot slutet fattade vi galopp oc kom ekapp de andra, det gick riktigt bra även om han verkligen försökte öka så att han snabbare skulle komma till sina kompisar. Men blev tillslut en riktigt härlig tur. Det var grymt länge sen jag red honom nu, det var den hästen jag red mest innan jag skaffade Indie. Det är helt otroligt vad traven skiljer mella dem. M´s häst tror jag har så stora steg (han är 172 så det kanske inte är så konstigt) men de känns verkligen annorlunda.

Men härlig tur var det, det är ju helt otroligt att det ännu är ljust vid halv åtta på kvällarna nu. Men det gillas!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: hej!

Tack så jätte mycket! :) ja, ibland är det jobbigt, men jag försöker se varje problem som ett tillfälle att utvecklas :) what doesn't kill you makes you stronger :) hoppas du kikar in snart igen!

kram!

2011-03-31 @ 09:10:41
URL: http://bexxaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0