Lite smutsig

Det var helt sjukt idag. Indie var verkligen smutsig! Lerig och allt vad man kan kalla det. Varken A eller C hade i hela sitt liv sett en sån lerig häst och inte jag heller! Hon hade tydligen rullat 5-6 gånger medans A såg och sen vet vi inte hur mycket hon hade rullat innan eller efter. Mina planer på ridning fick läggas ned med en gång.

Med hjälp av A så tog rengöringen av Indie 2 timmar. Nu står och inne och håller på att torka, vi får se om hon torkat till ikväll för då kan jag släppa ut henne. Vilket nog hade varit bra då hon är väldigt pigg eller något. Vårkänslor hade hon i hagen idag också sa A då hon for runt som en galning och bockade, stegrade och sprang.


Duschningen av henne gick bra och hon skötte sig och stod still, ibland blev hon lite rastlös dock, men hon var riktigt duktig och stod still nästan hela tiden. Sen fick hon stå inne och torka, då fick hon något fnatt och bockade i boxen! Vet inte riktigt vad hon fick för sig där.

Vid 21.00 tiden skall jag ned till stallet och se om Indie torkat så att jag kan släppa ut henne.



Här kommer en bild efter duschen, och nej, vi tvättade inte hennes huvud.

Jag får lägga upp en lite finare sida av Indie också, från igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0