Invigningen

Det blev faktist en kort uteritt tilsammas med M innan vi skulle iväg till invigningen av det nya ridhuset. Härligt och otroligt skönt var det att komma ut i skogen igen. Hästarna var också taggade så vi tog det väldigt lungt, vi får försiktigt bygga upp med högre och högre tempo när det börjar bli vår ute. Det är inte så smart att dra iväg i galopp första gången när man rider ut och inte vareit ute på länge och våren? kanske är på väg. Då kommer hästarna få fnatt och dra iväg. Det är min teori. Så istället blev det lite trav vääldigt långsamt då M har en litev väldigt saktfärdig D-ponny men det är nyttigt för Indie att ta det lungt och hålla samma tempo som henne.

Efter ridturen blev det otroligt stressigt då vi skulle till invigningen. Men vi kom i lagom tid för att få en bra plats. Det var roligt att se hur det "omtalade" ridhuset såg ut och helt ärligt var det faktist mindre än vad jag trodde att det skulle vara! Eller snarare "ridbanan" var mindre än vad jag trodde den skulle vara. Men underlaget såg härligt ut, jag ville verkligen gå ned och känna på det. Det översta lagret var av spån,sand och något vitt fluffigt som påminnde om vitt dun eller snö. Jag kommer inte ihåg vad det var.
Band klipptes!

Själva programmen tyckte jag var sådär, det var väl inte jättebra organiserat mellan programmen och lite för mycket information om varje nummer. Det var mer som en sorts uppvisning av olika företag/organisationer som uppfödare/ridskolor osv. Förmodligen var det andra som tyckte att det var lite "segt" då många från den fullsatta läktaren försvann efter en timme. Barrelrecet var det som var lite drag i och fick publiken med sig och det blev mer en show och inte bara information, fakta, information som många av de andra numrena. I barrelracet red även Indies ägare! :)

Kolla in det härliga underlaget, hade varit spännande att känna hur det var att rida på

Men till det ännu roligare! Jag och F funderar på att bli medlemmar i den klubben som höll i invigningen. Ridhuset är väl ett av de som ligger ganska nära oss, förrutom det som jag rider dressyrlektioner i men det är privatägt. Vi får kolla upp litemer om hur det fungerar eftersom det, konstigt nog, inte var så mycket information om deras klubb trots att det var deras ridhus (antar jag). Men det hade varit jätteroligt att bli medlem i en klubb så att man kan åka och rida lite i ridhus och b.la träna på saker man själv känner behövs och även de övningar som jag får av min dressyrtränare. Vi har ju en egen utebana hemma men den är fär lite för stor häst att ens kunna galoppera i ytterspåren runt. Dessutom längs ena hela långsidan är det grenar som sticket ut så man måste ducka där. Då är man inte så koncentrerad precis. Men det är dock en ridbana! ;)  Är man med i en ridklubb kan man kanske i framtiden någongång vara med i någon klubbtävling! Det är något som hade varit superoligt! Det känns som det öppnas en hel del möjligheter om man är med i en klubb. Men jag får som sagt ta reda på lite mer om hur det fungerar och vad det kostar o.s.v.

Jättespännande jag får höra med Indies ägare som är medlem i den ridklubben! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0