Indies föl

Idag var jag och hälsade på Indies ägare och tittade på Indies "föl" riktigt söt var hon! Fyra år blir hon i år. Jag tyckte att hon hade en riktigt snygg färg trots att den skilde sig mycket från Indies och var ännu nättare och mindre än Indie. Man kunde även se på hennes ansikte att hon liknade Indie lite. Hon hade Indie stora öron! :D Jättekul att träffa ägaren igen och bara få prata lite. I morgon blir invigning i det nya rihuset där hon bla skall rida barrelrace. Jag och F skall iväg ock titta och jag trar vi kanske till och med får med M och E också! Det hade varit superkul. Det skall bli riktigt spännande att se hur rihuset ser ut, vi körde förbi det idag och det var enormt. Men jag har ju inte så stor erfarenhet av olika ridhus så det kanske bara är jag som tycker :P

Men jag antar att jag får se imorgon.


Jag blev även medbjuden på en långritt på långfredagen tillsammans med dem (hehe passande just på långfredagen va? ;) ) Men vi får se hur det ser ut den dagen, men det låter riktigt kul att komma ut och rida lite på andra ställen och det är nyttigt för hästarna att få göra lite olika saker. Jag blev även erbjuden att komma och rida någon av hennes andra hästar tillsammans med henne någongång i framtiden. Låter jättekul men vi får väl se hur det blir med det. Det är ju alltid nyttigt att rida olika hästar och helt ärligt så tror jag aldrig jag har ridit en häst så länge som jag gjort med Indie.

I förra stallet hade Sandra en häst som hon alltid höll på och pysslade och red på medans jag hoppade runt på två och ibland även den hon red. Sedan sålde dom min kära favorit! En av de bästa hästarna jag känt, en travhäst som de fick gratis. Underbara Tribina. Istället köpte de en ny dressyrhäst som jag då också fick rida. Senare blev hon betäckt och jag fick sakta trappa ned ridningen på henne och det blev mindre och mindre ridning för min del i samband med hennes dräktighet.

I stallet jag är i nu hoppade jag runt på 5 hästar. Så där var det verkligen omkringhoppande på olika hästar!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Söt!!



SV: Okej gud så roligt! Hoppas det blir bra då =)

2011-03-13 @ 09:41:18
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0