Imorgon sker det!

Okej...Nu kan jag inte hålla mig längre. På fredag bli det den första horseball träningen! Det är bokat, bestämt och klart. F skall följa med och ta med hennes häst men tyvär kan hon inte rida då hon har skadat ryggen. Emelie skall med också. Det skall bli otrolligt spännande, men förmodligen lär det inte hända så jättemycket första lektionen. Det blir väl säkert lite vänja hästarna vid ridhuset, varandra och sådär. Det kommer inte bli för mycket information utan vi kommer ta det lite lugnt så att hästarna inte blir allt för förvirrade.

Helt ärligt tror jag inte att det kommer att gå sådär toppenbra, de andra hästarna som kommer vara med som jag vet är, Emelies tävlingshäst, någon av de 17 st hon har, A´s riddarspelshäst (förmodligen), någon westernhäst och jag och lilla Indie. Så jag hoppas att hon kan ta det med lite ro och att hon inte stressar upp sig. När man väl kommit upp på henne och hon får annat att tänka på så brukar det fungera bra. Det bästa är ju att hon även får sällskap i transporten så då kommer hon förhoppningsvis ta det lite lungt. Dock är det en bit vi skall åka.

Indie är väl inte allt för van med att ha massor av hästar omkring sig i ridhuset men vi får hoppas att det fungerar bra, annars brukar det oftast gå bättre den andra gången man försöker. Så är det nästan alltid med det mesta. Så, redan imorgon skall vi iväg! Otroligt spännande och läskigt som sagt.


Kommentarer
Postat av: Emma - En allroundryttare!

SV: man vänjer sig efter ett tag, när jag klippte Amadeus man för första gången blev han mycket biffigare för att manen inte täckte halsen och därav såg han ut att ha mera muskler :P

2011-03-10 @ 13:58:28
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0