Hovslagare

Nu skall jag iväg och jobba lite det lär förmodligen ta hela förmiddagen. Vid 14.00 tiden kommer hovslagaren. Men jag är lite velig om jag skall verka Indie eller inte. Jag hade ju hovis ute senare än de andra och hon är inte i jätte stort behov utav en verkning. Hästarnas hovar växer ju inte lika fort på vintern som de andra årstiderna... Jag har ännu inte bestämt mig hur jag skall göra. För skall jag verka henne vet jag  inte heller vad hin skall ha för skor på sig. Antingen guldskor som känns lite tveksamt nu när det är rena vägar igen (de är betydligt dyrare), eller så kommer det mer snö och is och man kommer behöva dem. Eller så blir det vanliga skor som jag kan skruva i två broddar i, men då är det bättre att ta skor med fyra broddhål så att det blir lite stabilare. Men jag vet inte ens om han har såna skor. Eller så skall jag helt enkelt vänta ett tag till då hon verkligen behöver verkas och skos..

Så jag är helt förvirrad och jag som hatar att fatta beslut... :S Dags att bestämma sig kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0