Hästaffär

Idag har jag och pappa planerat att åka till hästaffären som ligger långt, långt bort där man aldrig kör förbi. Jag har lite grejer som jag skall kolla på. Men förmodligen lär det inte bli någonting handlat, men man vet aldrig ;). Jag skall kolla om det finns några transportskydd och pris på dem osv jag börjar bli lite rädd nu när Indie åker så långt i transporten och ganska ofta om det nu blir 2 gånger i veckan, vilket jag anser som för ofta utan transportskydd.

Jag har ännu bilden av en kompis, kompis häst sår på karleden efter att ha trampat sig i transporten. Det var blod och lösa skinnbitar m.m usch, usch så vill vi inte ha det.

Sen har jag också planer på att se på boots, jag har ingen aning om det hjälper men Indie smäller ihop ordentligt på lektionerna och även ibland ute. Mest märker man det på lektionerna då hon inte har balansen att jobba rätt på volt ännu enligt ridläraren men hon har blivit mycket bättre på det nu har ridläraren sagt vilket känns härligt! Indie smäller extra mycket nu när hon har guldskor och det är helt sjukt vad det tjongar om det. Jag är faktist lite tveksam om det faktist hjälper med boots då hon smäller ihop "under" ena skon tror jag. Men som sagt vi får se vad som händer och om det följer med något hem idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0