Halstäcke

Förut har jag varit väldigt anti halstäcken då jag tyckt det sett lite töntigt och onödigt ut. Lite för mycket helt enkelt. Men igår insåg jag att det verkligen är en superuppfinning! Som sagt var jag då på ridlektion igår och Indiana blev väldigt svettig men jag var förberedd på det och hade med svetttäcket. Men, blötast var hon ju på halsen! Så när vi kommit hem och hon blivit omskött och fått foder m.m var hon torr på hela kroppen tack vare svettäcket men inte på halsen. Så jag fick vänta med att släppa ut henne då det var otroligt kallt ute. Hade jag haft ett svettäcke med hals hade det "problemet" varit löst samtidigt som hon blivit torr på resten av kroppen. Så ett svettäcke med hals är inte en sån dum uppfinning ändå!


Men jag kan inte låte bli att tycka att det ser lite halvkonstigt ut ändå, en häst är ändå en häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0