FÖR många bollar i luften och fel på marken?

Känner verkligen att massor är på gång just nu! Lite för mycket kanske? Studentmössan kom igår vilket känns både roligt och stressigt. Har otroligt mycket jag skall hinna med innan dess, men om ca två veckor kommer det kännsa lite lättare. Redan nu i helgen blir det högskoleprovet, taggad? Nej. Så den här veckan måste jag plugga, plugga, plugga så Indie kommer förmodligen få det ganska slappt denna vecka. Nästa vecka är det dags för UF-mässan och jag vet fortfarande inte hur min monter skall se ut. Fortfarande ligger mina kära fyra punkter i matte C ännu och väntar på att prickas av. Suuck, jag som trodde att dom skulle pricka av sig själva...

Nu till det lite roligare då, horseballträningar såklart och jag hoppas att det skall gå framåt nästa gång och inte bakåt. På långfredag skall jag och F och kanske några fler vara med på någon långritt/distansritt(?) uppe på norra Gotland (Indianas ägare som lurat med oss). Det skall bli riktigt spännande och trodde inte att F skulle vara så positiv till det med hon var taggad till tusen ;) Så snart får jag höra av mig till Indies ägare och höra lite mer om hur det går till och vad som händer osv. Det jag vet är att det kommer finnas en lite kortare och långsammare tur (vilket vi kommer välja) och en längre ritt med lite mer fart i (som förmodligen de som tränar distans kommer välja).


Nästa grej som är spännande och lite läskigt är att jag skall på en provträning med ett nytt lag i fotboll. Nej jag spelar inte ens fotboll längre, slöt för ca 2-3 år sedan men innan dess har jag spelat fotboll i 11 år. Det känns otroligt roligt att kanske börja igen och jag är taggad till tusen! Älskar när man kommer ut på gräsplanen efter hela vindern och kan skjuta kloka skott och inlägg och det liksom säger "FOFF" mellen bollen foten och gräset. Japp yttermittfältsnörd ;) Så idag har jag varit ute och sprungit för att kolla min kondis, hehe, och se om jag skulle våga mig iväg på träning redan imorgon, men jag satsar på nästa tisdag istället! Det kommer kännas otroligt skumt att övergå i ett "rival lag" när jag i 11 år spelat i endast ett lag hela tiden, det kommer verkligen att kännas som ett svek om man tar på sig andra färgen än vita och blå..


Saknar fotbollen så sjukt mycket!

Men skulle jag spela kvar i det lag jag spelat i 11 år var jag tvungen att verkligen satsa och ta det seriöst, träningar typ5 ggr och match 1 i veckan under säsong och jag ville inte satsa så mycket då jag ville ha tid för båte att rita och hästarna och skolan såklar och det gick inte riktigt ihop. Varför måste allt vara tävlig? Kan man inte få spela bara för att ha kul? Så nu kommer jag provträna med Josefins lag och se hur de känns. De behöver folk och där ligger nivån inte så högt längre och det är inte lika seriöst där, man blir inte utfrågad vad,var, med vem man varit om man missat en träning. HEhe, det var inte riktigt så i det förra laget men iblan kändes det så. JAg kan ju även ärligt säga att jag förmodligen inte platsat i en högre division i "mitt" lag heller, man måste vara biff ;) Nej men man måste vara stark när man möter så pass bra lag och jag är inte så stor och biffig och defenetivt inte stark. Så nu kommer jag ut och springa som bara den inför nästa tisdag, men om jag bestämmer mig för att spela i laget och de vill ha mig, kommer jag inte ha det som mitt prio ett. Det kommer vara Indie. Dock är jag inte direkt känd för att göra saker halvdana. Skall man göra något så skall man göra det ordentligt och satsa på det brukar vara det som gäller, så hur det här slutar har jag ingen aning om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0