Focus

När jag komm till stallet och hämtat in Indie fick hon typ fnatt eller något liknande. Hon stressade upp sig som bara den och for runt i boxen och smällde hoven i boxdörren. Jag kände att jag inte orkade bråka med henne idag, speciellt inte om hon skulle vara så där uppstressad när jag skulle rida barbacka. Så jag släppte in en häst till och hon lugnade ner sig. Det har ju aldrig varit något problem förut, så jag vet inte vad hon fick för ryck. Hon lugnande ner sig i allafall och allt var som vanligt igen.

Som sagt blev det lite barbackaridning, det är ju riktigt nyttigt för balansen :) I början var Indiana totalt ofocuserad, vilket till en viss del kan ha berott på alla flygplan (vad gör dom idag liksom?) och två vedklyvar ifrån varist håll av "ridbanan" som gnisslade och skrek där dem sågade något. Tillslut började hon fokusera någorlunda och vi gjorde lite travövningar i serpentiner m.m. Det höll även på att bli en historisk dag då jag nästan gled av henne i en sväng, men jag klarade att balansera upp mig. Jag är riktigt stolt över Indie Idag och att hon stod hennes ut med mitt hoppande och skumpande ;) på hennes rygg. Men hon var väl inte allt för glad ibland. Trots det är hon en av de travhästar som jag ridit som har den absoult bästa traven. Det går faktist att sitta ned i traven på henne med allroundsadeln på och hennes trav är riktigt skön och flytande.

Jag märkte också att Indie inte kände för att lyssna så bra på mig idag. Hon ville inte lyssna på mig när vi skulle göra halt så det fick bli lite träning på övergångar också, speciellt mellan skritt och halt. Om man nu kan kalla det en övergång? Slutligen började hon lyssna någorlunda bra på mig men hon har defenetivt haft bättre dagar.

Det bästa med hela ridpasset var slutet då hon var riktigt fokuserad och jag fick henne att jobba riktigt bra, tror hon la lite mer tyngd på bakbenen och fick även henne gå på tygel ett bra tag. Det känder otroligt bra och hon var riktigt fin i slutet!

Bild ifrån i tisdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0