Dressyrsadel

Vill ha en dressyrsadel, grymt otroligt mycket. Det hade underlättat en hel del på ridlektionerna. Få bättre stöd och en bättre sits och det går att jobba med hästen på ett helt annat sätt. Men vad säger ni, hjälper dressursadel lika mycket som man tror att den gör? Det lär förmodligen vara en otrolig skillnad om man skall jämföra med min kära (antika ;) ? ) allroundsadel jag har nu. Den är inte antik men skall man jämföra med "dressyrstallet" är den verkligen det! Haha. De dressyrsadlarna jag ridit i gör att det känns som man verkligen sitter stabilt. I allroundsadlarna är det mycket lättade att falla framåt då de såklart även är byggda för hoppning och vara en mer "öppen" sadel om ni förstår vad jag menar. Jag är verkligen supernöjd av att jag har en sadel överhuvudtaget men ibland hade det underlättat med en dressyrsadel tror jag.

Men något jag är otroligt stolt över är att jag kan sitta ned i traven på Indie i vår sadel, jag tror hon är en av de första travhästar som jag lyckats klokt med det på. Vilket är väldigt coolt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv. Ja verkligen rund!

2011-03-08 @ 20:01:16
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: josefine

Hittar man en dressyrsadel man gillar och som passar hästen gör det underverk för sits och inverkan! =)

2011-03-09 @ 19:50:51
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0