Vårstädning

Idag har jag "vårstädat" mitt skåp i stallet. Brukar ganska ofta sopa ur hyllorna och greje, mest för att hålla alla råttor borta. För jag vill inte att dom skall bita sönder min utrustning. Men idag blev det då storstädning. Jag drog ut precis allt som jag hade där och borstade av ala shabraken, tvättade alla flaskor, putsade och tvättade boots, benskydd, grimmor och torkade hyllorna m.m. Så nu är det så fräscht det bara kan bli. Det tog ca 2 timmar, lite mer till och med! 

Men nu har jag flyttat om lite grejor så att allting är lättare att få tag i vid ridning osv.


Trots att man bara haft häst i ca 9 månader har man allt lyckats samla på sig lite ändå!


Tvättning av grimmor, benskydd m.m självklart för hand ;)

Så här blev skåpet efteråt :)







Sen blev det att hälsa på hästarna också såklart. Har lite funderingar och planer på vad jag skall göra med Indie ikväll. Men jag förstår verkligen inte hur de kan välja att stå och koka i solen istället för att gå in i skuggan! Men de verkade pigga iallafall, även om det inte ser ut som det just på den här bilden ;)






Kommentarer
Postat av: Madde

sv: haha! =) enda anledningen till att ettan skulle kunna va bättre enligt mig är att då förväntade man sig inte ritkigt vad som skulle hända, allt va nytt liksom.



I tvåan visste man att det skulle bli galet helt enkelt. Dock inte så galet! x) Den va riktigt nice. Och jag gillade musiken i filmen

2011-06-08 @ 16:16:02
URL: http://madmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0