Uteritt

Det blev tillslut jag stallägaren och L som kom till stallet vid tio. Vi red en rejäl uteritt en bra bit. Då måste man även korsa den "stora" vägen där det även var upsatt en jättestor jordgubbskylt som var livsfarlig enligt Indie så hon kastade och höll på och vägrade gå förbi den. Inte precis det man vill hålla på och bråka om på en 80 väg. Även när jag hoppade av höll hon på och fjantade sig även om de andra hästarna gått förbi den. Hon har blivit en riktig mes på sista tiden. I början var hon en riktigt modig häst så jag vet inte vad som hänt.

Annars gick ridturen bra, det blev bara trav vilket jag tror hon behövde för att släppa galoppen och fokusera på traven. hon gick riktigt fint idag och vi kunde till och med ligga i bredd brevid varandra i lugn fin trav med alla hästar varav två travhästar. Så det var en riktigt mysig tur.

Mobiluppladdning
Vi mötte även två andra ryttare i skogen, jag har aldrig mött några andra hästar där uppe förr. Men de var riktigt snygga hästar iallafall.

När jag kom hem hjälpte L mig att ta tempen på Indie för att se vilket antal grader hon har när hon är frisk, för det kan vara bra att veta ifall hon skulle bli sjuk eller få feber någongång osv. Det gick jättebra och hon var jätteduktig. Sen red jag henne ner till hagen barbacka och även det gick toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0